ann fragrance
グラフィックおよびインテリアデザイン
1人1人のためのオリジナルフレグランスを調香するアトリエ「ann fragrance」のグラフィックおよびインテリアデザインを担当しました。
グラフィックデザイン:
香りという歴史の深い業界の中に新しい風を吹き込むブランドとなりたい、という会社の思いから、織部焼の緑をブランドカラーとして品格を出しながら、シンプルなフォントによって若々しさを表現しています。
ラベルなどのグラフィックデザインにおいては、アールデコ調のクラッシックさの中に幾何学的な造形も取り入れ、現代感も感じさせるデザインとなっています。
インテリアデザイン:
「ヴィンテージマンション」と呼ばれる、1960年代に建てられたこだわりのある建物、また歴代のテナントによって塗り重ねられた床の色といった内装により、すでに歴史の息遣いを感じる状態の物件でした。
そのため、空間が元々もっていた雰囲気が感じられるよう内装はほとんどいじらず、そのままの状態を活かしています。
その上で、無垢材や大理石を使った上質な家具を、必要とされる機能に合わせつつも昔からそこに置かれていたかのように、丁寧に設計しました。
Interior and graphic design for
"ann fragrance" ,an atelier that creates original fragrances for each individual.
Graphic design:
The company's desire to be a brand that breathes fresh air into the fragrance industry, which has a long history, led us to use the green color of Oribe ware as the brand color to create a sense of dignity, while the simple font expresses youthfulness.
The graphic design of the labels and other items incorporates geometric shapes in a classic Art Deco style, giving the design a modern feel.
Interior Design:
The property was a "vintage condominium," a building built in the 1960s with a special attention to detail, and the interior, including the color of the floors, which had been painted by successive tenants, already had a sense of history.
Therefore, we did not do much to the interior, but rather left it as it was to give the space its original atmosphere.
We then carefully designed high-quality furniture made of solid wood and marble stone as if it had been there for a long time, while adapting it to the required functions.
Client : ann fragrance
Construction:ハコリ
Sign painting : So Hashimoto
date:12/2022